20 Mayıs 2011 Cuma

Şaziye kumarı

Uzun zamandır yazmıyordum bloga, ama yaz geldi, şu aralar işler de çok sıkışık değil, sanki geri dönmenin tam zamanı diye düşündük.. Hoş ben yokken bizimkiler almış zaten bu kararı ama, ben de yavaştan geri dönmeye karar verdim. Neyle dönsem acaba diye düşündüm, malum şu sıralar çok yoğun bir gündem var Galatasaray'da.. Başkanlık seçimi, 3. Terim dönemi, transfer nöbetleri, olası sponsor beklentileri, play-offlar derken şubeden gelen son "Şaziye" transferi özelinde kadın basketbol takımımızla ilgili bir yazıyla dönmeye karar verdim..

Önce resmi olmasa da Sylvia Fowles'la sözleşme yenilendiği haberleri geldi, ardından Alba Torrens bombası patladı.. Halcon'la Avrupa Şampiyonluğu yaşamış ve Final-Four'un MVP'si seçilmiş Alba Torrens.. Sonrasındaysa önce Tina Charles, ardından hepimizin bildiği ezeli rekabette son yıllarda atılmış en büyük çalım olan Diana Taurasi transferleri.. Taurasi transferiyle ilgili çok fazla spekülasyon var ortada Fenerbahçe'nin açıklamaları, Taurasi cephesinin açıklamaları, Galatasaray'a Fenerbahçe'nin verdiğinden daha düşük bir ücrete imzalaması, Penny Taylor'un durumu, bunların hepsini başka bir yazıda dile getiririz ama bugün bahsetmek istediğim asıl olay "Şaziye'nin yuvaya(!) dönüşü"..



Bu transfer haberi ortaya ilk çıktığında bir çok Galatasaraylı gibi ben de inanmak istemedim önce.. Ama bir güvenilir kaynaklardan da aynı söylentiler gelince zaten yaklaşık 2 haftadır beklenen transfer dün resmileşti.. Şimdi bu transferi 2 yönden inceleyelim..

Öncelikle kişilik yönünden bakarsak, Şaziye'nin Fenerbahçeli olduğunu bilmeyen yoktur herhalde.. Hatta Fenerbahçe kongre üyesi olduğuna dair söylentiler bile var.. Ayrıca, ilk Fenerbahçe döneminde Galatasaray taraftarına yaptığı bazı hareketlerden söz ediliyor ama görmediğim için kesin bir şey söyleyemiyorum bu konuda.. Bunların hepsine bir şekilde olabilir diyelim (sonuçta Fenerbahçe taraftarını yumruklayan Kaya'nın, kısa süre sonra sarı lacivertli formayı giydiğini de gördük) ama 2009 play-off yarı final serisinde, özellikle 4. maçta(Işıl'ın çapraz bağlarının koptuğu o talihsiz maç) oynadığı basketbol benim Şaziye'ye karşı bakışımı her zaman olumsuz yönde etkileyecek.. O maçta attığı air-ball'lar, önündeki topa müdahale etmeyişi ve ortaya koyduğu mücadele(!) aklımın her zaman bir köşesinde kalacak..

Gelelim işin parkedeki yönüne.. 3 sezon önce Galatasaray'dayken ligde ve Eurocup şampiyonluğunda ne gibi bir katkı verdiğini ben hatırlamıyorum açıkçası.. Aklımda kalan sadece bir Beşiktaş maçı var, 4 ya da 5 tane 3'lük göndermişti yanlış hatırlamıyorsam, onun haricinde en kritik maçlarda yoktu yine.. 1 sene sonra Mersin'deki başarılı performansının ardından geçen sene yine Fenerbahçe'de geçen kayıp bir sezon.. Ratgeber'in dar rotasyonunda hemen hemen hiç süre alamadı Şaziye, şimdiyse tekrar Galatasaray'a döndü..

Eldeki verilere baktığımızda Şaziye'nin Galatasaray forması giymesi için pek de bir sebep bulunmuyor aslında.. Ne performansı, ne de geçmişte yaptıkları.. Ama tabii ki Ceyhun Yıldızoğlu referansı bu transferde baş rolü oynadı.. Kariyerinin parladığı Botaş yıllarında, koçuydu Ceyhun Hoca Şaziye'nin.. Şimdiyse sorumluluğu tek başına üstlenerek bu transferi gerçekleştirdi.. Büyük ihtimal max 10-15 dakikalar arası süreler alacak Şaziye.. Ceyhun Hoca'nın ondan 10-5-5 gibi istatistikler yapmasını beklemediğine de eminiz.. Ondan beklenen, aldığı sürelerde giydiği formanın hakkını verecek şekilde oynaması..

Kadın basketbolunda açıkçası çok da fazla kulüpçülük anlayışı yoktur, oyuncular genelde döne döne oynarlar.. Ama Şaziye'nin durumu üstte de anlattığımız sebeplerden dolayı biraz daha farklı.. Tabii ki Ceyhun Hoca, eldeki Türk rotasyonunun da dar olduğunu düşünürsek Şaziye'den maksimumunu almaya çalışacaktır.. Şaziye'nin de artık son şansı olduğu için elinden geleni yapacağını umuyorum.. Ancak olası bir başarısızlıkta, özellikle bu sene kurulan kadro ve taraftarların beklentisini de düşünürsek, taraftarla problem yaşaması büyük ihtimal olan Şaziye, hele hele 3 sene önce bıraktığı yerden devam ederse hem kendi kariyerini hem de Ceyhun Hoca'nın Galatasaray kariyerini büyük tehlikeye sokar.. Bakalım Ceyhun Hoca'nın oynadığı Şaziye kumarı nasıl sonuç verecek..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder