3 Ekim 2010 Pazar

Muhsin Ertuğral'ın Büyüklüğü



3 Ekim'de oynanan İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) - Bursaspor maçı sonrası klavyemin başına geçtiğimde niyetim, maçın kritiğini yazmaktı, ancak beni maçın kalitesinden çok, maç öncesi karşılaştığım bir olay daha çok etkiledi.

Ali Sami Yen Stadı'nda oynanan ve 15:30'da başlayan maçı izlemek için 14:45 civarlarında Galatasaray Store çadırının yakınlarında idim. Biletimi aldıktan sonra çadırın sol tarafından girip, numaralı girişini bulma niyetindeydim. Bu sırada, polislerin o sokak girişini kapattıklarının farkına vardım. Arkadaşımla orası için sözleşmiştik, ben de onu daha rahat bulabilmek için köşede beklemeye başladım. Tam bu sırada bir taksi içinden, eski Sivasspor teknik direktörü Muhsin Ertuğral indi. Kendisi de polislerin girişini kapattığı sokağa doğru yol aldı. Polis memurları, Muhsin Ertuğral'dan önce 3-5 ensesi kalın, takım elbiseli, eli purolu amcalarımızın ordan geçişine onay vermişti. Muhsin Ertuğral ise, polislere oradan girip giremeyeceğini sordu. Polisler, muhtemelen kendisini tanıyamamıştı, Ertuğral'ın Güney Afrika'nın en tanınır yabancı teknik adamlarından olduğundan, Afrika'da Kaizer Chiefs başında 5 kupa kazandığından, ülkemizde de Sivaspor'u çalıştırdığından bir haberlerdi. Muhsin Ertuğral, geçip geçemeyeceğini sadece bir kez sordu, red cevabı alınca da, diğer sokağa doğru yürümeye başladı. Ne polislere akreditasyon kartı gösterdi, ne de 'Sen benim kim olduğumu biliyor musun ?' gibi bir cümle kurdu. Her vatandaşın uyması bir kural olduğunun farkına vardı ve üstelemeden yoluna devam etti.




Hoca, Sivasspor'da devraldığı enkazla başarısız olmuş olabilir. Ancak bu , onun ne kadar karakterli ve mütevazi bir insan olduğu gerçeğini değiştirmez. Bence de, doğru insan olmak, başarılı olmaktan her zaman daha önemlidir. Güney Afrika'ya bir şeyler öğretmişsinizdir hocam, bundan eminim. Ancak buradakilere daha öğreteceğiniz o kadar çok şey var ki..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder